sobota 5. ledna 2008

Kuchařky

Aby bylo jasno od začátku, na mysli mám ty knížky plné receptů s uhmatanými a leckdy i umaštěnými okraji. Dříve rozhodně nepatřily mezi tituly po kterých bych se pídila v knihkupectvích. Asi jsem se trochu styděla přiznat, že mě baví něco tak "přízemního" jako vaření, a tak jsem se při svých začátečnických kreacích doptávala na vyzkoušené fígle ostatních nebo později spoléhala na bleskovou inspiraci na webu.
I teď, když už připustím, že práce s vařečkou je jedna z mála domácích aktivit, které mě baví, v obchodě s knížkami nemířím k titulům o vaření. Proto mi Kuchařka pro dceru padla do oka díky internetovému bistru. Líbil se mi milý styl autorky, které zdá se záleží na těch, pro které své dobroty chystá. A s ostatními se o ně podělí s radostí. Ta je znát právě i z knížky, která se objevila pod stromkem. A tak jsem letošní vánoce zabořila nos do stránek a objevovala: bramborovou etudu, etudu pro mlsný jazýček, etudu o návštěvě přes noc… Možná naštěstí pro naše tělesné schránky se mi na realizaci příliš času nedostává…
"Na pravidelné večeři obnášející rohlík s vlašským salátem byste nemohli přežít ani studentský život, natož ten rodinný. Ale protože ani teplé večeře nejsou zárukou spokojeného manželství, občas neuškodí usnadnit si život a práci v kuchyni a naservírovat pečivo. Tedy snad raději pečivo s něčím."

Žádné komentáře: